Reorganizarea este acel proces prin care companiile reașează și adaptează modul în care lucrează pentru a asigura competitivitatea companiei în mediul de business și în unele cazuri pentru a asigura continuarea activității și a vieții companiei.
Reorganizarea este firească și face parte din progres, istoric fiind suficiente exemple în care companii chiar lider de piață au disparut din mediul de business pentru ca nu au avut capacitatea de a se adapta, de a inova, de a reorganiza.
În cadrul proceselor de reorganizare, de cele mai multe ori se modifică organigrama, echipele sunt grupate altfel sub alta structura managerială, apar posturi noi și o parte din cele existente se transformă. Pentru angajatori și angajați acest lucru însemnă de cele mai multe ori modificarea fișei de post fiind necesară resemnarea acesteia cât și dezvoltarea unor competențe și abilități noi. Planificarea restructurării trebuie să fie meticuloasă, ținând cont de cultura organizațională existentă, competențele angajaților și nevoile punctuale ale fiecărui departament nou creat / restructurat.
De aceea testarea tehnică a ocupanților posturilor reorganizate este un element fundamental și crucial pentru succesul transformării, chiar și în rarele situații în care nu este necesară reducerea numărului total de posturi sau concedierea unei părți a personalului. Succesul este posibil doar având oamenii portiviți în locul potrivit din organizație.
*Acest articol nu tratează reorganizarea companiilor în sensul Legii societăților comerciale, ci în sensul reașezării structurii organizaționale a societății. Cadrul legal de care un proces de reorganizare trebuie să tina cont:
• Art. 65 si urm până la art 80 din Codul Muncii
• ROI (Regulament de ordine interioara)
• CCM (Contract Colectiv de Muncă la nivel de unitate sau Contract Colectiv de muncă la nivel de ramură)
• Alte politici și proceduri interne ale companiei
• Legea maternității
• Contract individual de muncă și anexe ca fișa postului
Strong Team poate susține procesul în etapele de mai jos
• Evaluarea tehnică efectuată de un terț independent și imparțial pentru diferențierea salariaților care ocupă poziții identice sau similare (de ex. ac. Cod COR, ac. fișă de post)
• Comunicarea rezultatelor către angajați
• Coaching cariera și personal
• Ședinte Psihoterapie